5 Eylül 2017 Salı

EVLAT OLSAN SEVİLMEZSİN KAZABLANKA!



Hangi yönden bakarsam bakayım pozitif göremediğim şehirdir Kazablanka. 

Evlat olsa sevilmez türden bir şehir.

 Casablanca filmi ile akıllara taht kuran bu şehirde ne var? Sahil, cami ve büyük alışveriş merkezi.  Bunun dışında darmaduman bir trafik, insan kalabalığı, keşmekeş sokaklar ve ben neredeyim böyle dedirten varoş  girilmemesi gereken ara sokaklar.



Merkez ve  sahili gezilesi, görülesi, albenisi, keyif alınası olsa da bütününü düşününce çok ta sevimli değildir.

Bakkal kültürünün yoğun yaşandığı bu şehirde mahalle pazarları içler acısıdır mesela.  Geniş bir caddenin sağına  soluna yol üstüne kurulan  tezgahlar  ile  yol daralır,  yolların efendisi gibi yürüyen insanlar sayesinde cadde anlam ve önemini yitirir. İri kıyım bir kadının pazarda kalabalık içinde kimseye çarpmadan yürümeye çalışması gibi zahmetlidir belediye otobüsünün  o yoldan geçmeye  çalışması. 😂 Belediye otobüsü demişken otobüsler  tıklım tıklım insan doludur.  Yabancı olarak binilen bu halk otobüslerinde halk içiçe girip halvet olur. Durağa otobüs geldiğinde yaşanan izdiham ve tacizi yazmaya edepli kelimeler bulamadığım için burayı hızlı geçiyorum. 

 Tezgahlarda taze ürün kadar ölmüş kokuşuk balık ta satılır. Bundan altı yıl önce mahalle arası pazara gitmiştim ve bir daha gitmem diye tövbe etmiştim. O denli kötüydü. Altı yıl içinde muhakkak  ilerleme oldu. Pazarlar daha düzgün fakat standardın altında kalmayı halen başarıyor.

Çeşme suyu içer misiniz bilmiyorum. Ben,  zorda kalırsam içiyorum.  Kazablanka da çeşme suyu bile garip.   Tadı çok kötü.  Midenize isyan bayrağı çektirecek türden bayık bir tadı var. Ola ki gelirseniz suyunu içmeden gitmeyin demeyeceğim yani 😂😂

Yok anacım yazdıkça daha bir iğrendim bu şehirden. Hem de gördüğüm bildiğim bazı şeyleri  kendime saklamama rağmen. Eşimin ailesi burada yaşıyor olmasa ömrümün sonuna kadar görmesem olur diyeceğim. Fas ın diğer şehirlerine aktarma olarak bu şehiri  kullanabilirsiniz diyerek burada yazımı noktalıyorum.

Bu bir kötüleme yazısı değildir  gerçeğin ta kendisidir  hatta ve hatta rötüşlü halidir. Fas denince çoğu kişinin aklına Kazablanka gelir fakat buna layık değildir. Fas denince akıllara gelecek bir şehir varsa o da kesinlikle Tanca dır.

Okuduğunuz için teşekkür ederim
Sevda ALAN ELARABY

6 yorum:

  1. Merhaba...
    Ya demeyin öylee.Halbuki ben Kazablanka'yı çok sevmiştim.O beyaz evlerini, apartmanlarını,okyanus sahilini,begonvilleri.Gerçi favorim Marakeş olmuştu ama .Acaba bize reklamları seyrettirir gibi farklı bir Kazablanka'mı gösterdiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Marakeş i ben de çok severim. Dediğiniz o evler çiçekler Tanca da. Kazablanka sahili güzeldir ama onun dışında maalesef diyorum 😯

      Sil
  2. Aynı duyguyu Beyrut'a gittiğimde hissetmiştim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gidilmeyecek yerler listesine yazayım hemen. 😄

      Sil
  3. Filmi de sevmemistim zaten 😂😂😂

    YanıtlaSil