1 Ocak 2018 Pazartesi

TANCA - CHEFCHAOUENE KÖYÜ



Annemin Fas ' a gelmesi ile Tanca' ya yakın gezilesi yerler içinde Safsavan' a &Chefchaouene  gidelim dedik.


 Tetouan yolu üzerinden hareketle gidiş dönüş için araca 150 Dirhem yakıt alarak yola çıktık. Bir saat on beş dakikalık yol dağ yolu olduğu için  iki saat sürdü.


Yol boyunca barajlar,  doğa manzaraları, gökyüzünün güzelliği ile büyülenebilirsiniz.


Temiz, nezih bir giriş karşıladı bizi. Hatta araç ile durup Chefchaouene simgesi olan Kapı önünde resim bile cektirebilirdik ama daha önce hevesimi aldığım için durmadık.  Siz giderseniz durun ve o kapı önünde resim çektirin derim.

Haftasonu çok kalabalık olan bu dağ köyünde çok sayıda cafe,  restaurant, konaklama yapacağınız  pansiyon... bulabilirsiniz.  Alternatifler çok fazla. Her bütçeye uygun mekan var.


El emeğinin muhteşem sergilendiği bu köyü annem de çok beğendi.
150 Dirhem  e aldım.  



Bu mini cüzdan ise 20 Dirhem 

Takılar,  kıyafetler, magnet ler, kartpostallar ve dahası var. 

Buraya gelince her sokakta fotoğraf çekimi yapmak istiyor insan. Fas ta fotoğraf ve video çekimi yapanlar bilir.  Gökyüzü başka güzeldir. Fotoğraflara da yansır bu güzellik.  Bol bol fotoğraf çekimi yapın derim. Ben buraları  görmenizi  dileyerek sınırlı fotograf paylaşımı   yaptım. Dilerim gelirsiniz ve kendi kadrajınızdan  görürsünüz bu güzel ortamı.



Şehir merkezinde otopark var. Sayılı araç park edebiliyor.  Erken saat giderseniz otopark sorunu yaşamazsınız.  Olmadı araçların park ettiği bir caddeye park edersiniz. Aracın içinde kıyafet,  poşet vs bırakmayacak şekilde diye not ta bırakayım. 😉

Yol boyunca hediyelikler, cafe restaurantlar dışında papağan,  tavus kuşu, deve kuşu görebilirsiniz. Küçük bir meblağ ödeyip fotoğraf çekebilirsiniz.




En tepeye çıktığınızda manzara harikadır.  Özellikle bahar ve yaz aylarında.  Çay bahçeleri ve bir de cafe Tounsi . Benim tercihim cafe de oturmak.  Oturma yerleri çok rahat, manzara muhteşem  wiFi bağlantısı var. Biraz daha nezih.



Fas'a gelip kuzeye geçip  bu dağ köyüne uğramamak haksızlık olur.  Bütün bir gün kuş, su ve doğanın dinlendirici sesi eşliğinde kitap okumak, çevreyi gözlemlemek, mavi beyaz ara sokaklarda dolaşmak, el emeği yöresel kıyafetleri hediyelikleri  doyasıya incelemek için ideal bir yer Chefchaouene.

Tavsiye ediyorum.  Kısa da bir video çekimi yaptım. Araçta  çalan  şarkı son günlerde  favorim 😂😅.


Videoyu   İzlemek isterseniz linki tıklayınız :


Okuduğunuz için teşekkür ederim.
Sevda ALAN ELARABY


6 yorum:

  1. Fas'a aşık olma sebebim işte tam da bu köy❤

    YanıtlaSil
  2. heeey ya ne güzel senin blog yaaa. eğlenceli, renkli. ney şarkının ismi söleseneee. bi deee, geleneksel fas yemekleri tarifleri yapsanaaa :) dolaşıyom blogunu aradaaa. fası gezcem ivit aklımda yani. kazablanka ve marakeş diyodum ama artık başka yerler de olabilir yaniii. geçenlerde eylevant adlı blog arkadaşımız da marakeşe gitti ve otelde hoş fotolar çektii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Abdullah Yüce / Sigarası Yaldızlı şarkının adı. Yemek yapan bulduğumda belki video ve kısa notlar ile bir blog yazısı olarak burada paylaşırım. Marakeş çok güzel ama Kazablanka ya çok zaman ayırmaya gerek olmadığı kanısındayım. Teşekkür ederim eğlenceli bulduğun için. Ben de eğlenerek yazıyorum zaten 😂 Fas tan sevgiler, selamlar.

      Sil
  3. Gözünüz aydın, anneniz gelmiş, belki de ben bu yorumu yazarken dönmüştür ama umarım çok güzel anılar depoladınız. Köyün şirinler ile olan bağlantısı? Cevap veriyorum, mavi olabilir mi?
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Kısmetse Şubat ayı ortasına kadar bizimle annem.❤ Dağ köyü hem şirin hem de mavi ağırlıklı olunca aklıma şirinler geldi doğrusu. Şirinlere layık bir köy 😅 Sevgiler, selamlar. 😙❤

      Sil